לוחמי צדק • כך מטרטרים את החולים לבתי החולים לחינם

    ארי וידר | צילום: פלאש 90 No Comments on לוחמי צדק • כך מטרטרים את החולים לבתי החולים לחינם
    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד בתי החולים זועקים על תפוסה גבוהה מאד עד בלתי אפשרית בימי החורף במחלקות השונות, ממשיכות קופות החולים השונות להפנות מטופלים לבתי החולים, גם כאשר הדבר אינו הכרחי לכאורה, כך עולה ממידע שהגיע למדור "לוחמי צדק".

    יש כאן לכאורה קשר של שתיקה שבא על חשבון החולים. מתחקיר "לוחמי צדק" עולה כי כחלק מההסכמים השונים שבין קופות החולים לבתי החולים, מופנים חולים לכאורה משיקולים כלכליים גרידא, לבתי החולים ובכך תורמים לתפוסה הגבוהה בבית החולים.

    על פי המידע שהגיע ל"לוחמי צדק" עולה כי בין קופות החולים לבתי החולים ישנם הסדרי CUP  אשר מסדירים מראש את ההתקשרות ביניהם, וכאשר בקופת בית החולים נותרת "יתרה" הרי שקופות החולים לכאורה מפנות חולים שיכולים לקבל את שירותיהם במסגרת מרפאות הקהילה, לבתי החולים, וזאת על מנת לחסוך בעלויות.

    "הציבור הוא זה שבדרך כלל נפגע מהחלטות שכאלה", מסביר גורם רפואה בכיר לאתר 'קול חי', לדבריו, "ברגע שקופת חולים יודעת שיש לה יתרה בבית חולים מסוים, הרי שיש לה אינטרס כלכלי להפנות את החולה לקבל שירות בבית החולים ולא במסגרת משאבי הקהילה – ששם זה יכול לעלות להם יותר, ולכן שולחים חולים לבתי החולים שלא לצורך לכאורה", אומר הגורם.

    מומחה רפואה נוסף עמו שוחחנו מסביר את הבעייתיות, "יש כאן מספר בעיות. ראשית, החולה שמגיע לבית חולים חשוף לזיהומים ולבעיות אחרות שלא רצויות. שנית, במקרים רבים הפניית החולה לבית החולים משמע שעות ארוכות של המתנה מצידו. והבעיה הכי חמורה היא שכך נוצרים עומסים בבתי החולים, ובמקום שמשרד הבריאות יתערב וימנע את התופעה, הרי שדומה שיש כאן עצימת עיניים".

    תגובת משרד הבריאות כפי שהועברה לאתר 'קול חי' מעלה אכן סימן שאלה גדול עד כמה מעונין המשרד להתערב בתופעה. בתגובה נאמר: "חשוב להבטיח כי המבוטח יקבל שירות ראוי בזמינות ומרחק סבירים. במידה ויש בידך תלונות ספציפיות, נבקש לקבלם לצורך בדיקה".

     נתקלתם גם אתם בעוולה צרכנית? פנו אלינו באמצעות המייל האדום שבראש האתר, מפרטים את המקרה כולל תאריכים וכל מידע רלוונטי, ואנו נפעיל את מדור 'לוחמי צדק' עבורכם.



    0 תגובות